Ga naar de inhoud

wetgeving tilburg

Home Forums Familie van gedetineerden wetgeving tilburg

  • Auteur
    Berichten
  • #1430
    justine
    Deelnemer

      mijn zoon verblijft in de gevangenis van Tilburg, nu heeft hij een schrijven gericht naar de ocmw in Belgie om een dossier te kunnen opstarten voor wanneer hij kan vrijkomen.
      Die antwoorden u zit in Tilburg dat is grondgebied Nederland wij kunnen voor u niets doen is dit normaal

      #1435

      Beste Juju,

      Zelf kan ik hier niet echt een antwoord op geven. Wat heeft uw zoon precies gevraagd aan het OCMW? Waar zal hij wonen eens hij vrij komt? Welk OCMW heeft hij gecontacteerd?

      Om zijn praktische zaken te regelen, zou ik hem aanraden dat hij contact opneemt met de sociale dienst van de gevangenis (PSD) in Tillburg, of Trajectbegeleiding van Justitieel Welzijnswerk. Beide diensten helpen gedetineerden met hun reclasseringsplan (plan ter bevordering van de integratie in de maatschappij).

      Hij kan deze diensten bereiken door een rapportbriefje te schrijven.

      Indien je nog vragen hebt, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

      Met vriendelijke groet,

      Bervoet Maaike
      CAW Regio Brugge – Justitieel Welzijnswerk Buitendienst
      Refugestraat 1
      8200 Sint-Andries
      050 31 01 07 jww@cawregiobrugge.be

      #1663
      Lois
      Deelnemer

        beste Maaike

        weet je wel zeker of de PSD in Tilburg reageerd op een rapportbriefje?

        #1664

        Beste Jiskefet,

        Ik kan enkel maar antwoorden dat het geacht wordt dat de PSD van eender welke gevangenis, daarop reageert. Er kan natuurlijk, door verschillende redenen, steeds vertraging oplopen, waardoor een reactie vanuit de PSD uitblijft.

        Indien er aanhoudende problemen zijn met de rapportbriefjes, kunnen ze dit aangeven aan hun chef op sectie of een rapportbriefje schrijven naar Justitieel Welzijnswerk – Trajectbegeleiding of een nieuw rapportbriefje schrijven tav de PSD.

        Aarzel niet om me te contacteren, moest je nog vragen hebben.

        Met vriendelijke groet,

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        Fax. 050 31 76 89
        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.