Ga naar de inhoud

Wil je weten wat barmhartigheid is?

Home Forums Familie van gedetineerden Wil je weten wat barmhartigheid is?

  • Auteur
    Berichten
  • #2331
    dede
    Deelnemer

      Wil je weten wat barmhartigheid is? Vraag het aan de moeders

      Chris Saelens was jarenlang aalmoezenier in de gevangenis en is pleegvader van inmiddels volwassen kinderen. Wat barmhartigheid voor hem betekent?

      Chris Saelens • Als je wilt weten wat barmhartigheid is, ga dan naar doodgewone moeders. Wist je dat het Hebreeuwse woord voor barmhartigheid ook baarmoeder betekent? Ik heb ze zo vaak gezien, die moeders die trouw bij hun kind in de gevangenis op bezoek kwamen, wat er ook gebeurd was, wat hun kind ook misdaan had. Als je ergens barmhartigheid vindt, dan is het wel in de bezoekzaal van een gevangenis. Hoed af voor de moeders die hun kind nooit afschrijven! Ik kijk met eerbied op naar de barmhartige liefde van zo veel moeders die in stilte lijden. Ik denk dat het ook zo is bij God. Hij schrijft niemand af. Zijn kind blijft zijn kind. Hij draagt elke mens een warm hart toe, de zwaksten het meest. Hij houdt van hen. C’est tout. Dat is werkelijk alles. En zelfs als een moeder haar kind zou vergeten… Ik, God, Ik vergeet je nooit! Als je barmhartigheid op het spoor wilt komen, ga dan naar doodgewone moeders. Sta eens aan de ingang van de gevangenis.
      Gepubliceerd op Kerknet – dinsdag 1 maart 2016

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.