Ga naar de inhoud

Zit jouw vriend of man in de gevangenis?

Home Forums Familie van gedetineerden Zit jouw vriend of man in de gevangenis?

  • Auteur
    Berichten
  • #1940
    Jeroen Struys
    Deelnemer

      Zelden lezen we over hoe een vrouw zich voelt wanneer haar man in de gevangenis zit. De berichten op dit forum tonen dat die situatie niet makkelijk is. Daarom zou ik graag een jonge vrouw (tussen 18 en 40) willen interviewen voor het weekblad Flair. Naar mijn aanvoelen is er te weinig begrip voor de impact van een gevangenisstraf op de mensen er rond: het gezin, de vriendin/echtgenote. Zij is eigenlijk ook gestraft, zonder dat ze met de feiten te maken had (en zonder veroordeling!). Zit jouw vriend of echtgenoot in de gevangenis? Zou jij daar anoniem over willen praten? Er komt geen foto aan te pas.
      Enkele vragen die nu al bij me opkomen:
      – Hoe hard kwam de veroordeling bij JOU aan?
      – Hoe negatief reageerde je omgeving? Ik kan me voorstellen dat mensen die je daarvoor vrienden of familie noemde, je misschien laten vallen (ik zeg niet dat zo is hé).
      – Hoe behoud je het contact met je vriend/man?
      – Wat is de impact op je relatie? Hoe moeilijk is dat?
      – Wat is de impact op je sociaal leven?

      Als je dit interesseert, neem dan snel contact met me op: jeroen.struys@flair.be of 0494/451207. Ik herhaal dat elke meewerking anoniem blijft.

      Hartelijke groeten,

      Jeroen

      #1943
      elen jurgen
      Deelnemer

        je vergeet één ding er zijn ook mannen die achter blijven waar de vrouw/vriendin in de gevangenis verblijft.
        ik kan je zeggen uit mijn eigen ervaring en hoe ik het ervaar het voor meeste mannen ook niet gemakkelijk is
        en ja we worden allemaal mee gestraft .
        mijn leven staat op pauze heb nergens zin in denk alleen aan haar
        dag in dag uit

        #1945
        vermeiren
        Deelnemer

          Hallo,

          Ik heb juist het nieuws vernomen, dat mijn zoon van 19 is overgebracht naar de gevangenis van Hasselt.
          Heb nog twee kinderen, dus wij als gezin (moeder, broer, zus, grootmoeder), krijgen nu ook veel te verwerken.
          Ik heb geen ervaring met gedetineerde. en weet nu niet wat kan , mag, hoe ik hem kan zien ….!Dus ik denk dat iedereen die hier van dichtbij mee te maken krijgt, met veel vragen zitten.

          #1948
          Jeroen Struys
          Deelnemer

            Beste Jurgen,

            Als man heb ik natuurlijk ook alle begrip voor de mannelijke partner van een gevangene. Alleen was de vraag van Flair expliciet naar een vrouw die haar man bezoekt in de gevangenis, omdat in het vrouwenblad doorgaans verhalen van vrouwen over vrouwen staan. Maar nogmaals, Jurgen, begrijp ik dat jouw situatie ook allesbehalve evident is, en misschien nog vaker wordt ‘vergeten’.

            Veel sterkte,

            Jeroen

            #1949
            Jeroen Struys
            Deelnemer

              Beste Katia,

              Bedankt voor je bijdrage. Dat moet inderdaad als een klap aankomen. Het klopt vast wat je zegt: dat iedereen die hiermee te maken krijgt, met veel vragen blijft zitten. Maar Flair zou graag spreken met een jonge vrouw tussen 18 en 40 met een partner in de gevangenis. Heeft je zoon misschien een geliefde die ook haar ervaring zou willen delen? Uiteraard ken ik jullie situatie niet, en ik vraag dit zonder enig oordeel. We zouden het interview samen met jou kunnen doen. Uiteraard anoniem. Je vindt mijn contactgegevens hierboven.

              Met vriendelijke groeten,

              Jeroen

              #1954
              Jeroen Struys
              Deelnemer

                Beste Jurgen,

                Ik heb de hoofdredacteur van Flair overtuigd van wat je zegt: “er zijn ook mannen die achter blijven waar de vrouw/vriendin in de gevangenis verblijft.” Ik zou je dus toch graag hierover interviewen. Uiteraard kan dat anoniem. Misschien is het best dat je me even opbelt op 0494/451207, of me jouw telefoonnummer mailt op jeroen.struys@gmail.com. Dan kunnen we even kijken hoe we dit best doen.

                Ik denk dat jouw verhaal voor veel lezers van Flair een eye-opener kan zijn, en dat het iets kan betekenen voor anderen die in een gelijkaardige situatie zitten.

                Groet,

                Jeroen

                #1957
                jessica
                Deelnemer

                  katia schrijft:

                  Hallo,

                  Ik heb juist het nieuws vernomen, dat mijn zoon van 19 is overgebracht naar de gevangenis van Hasselt.
                  Heb nog twee kinderen, dus wij als gezin (moeder, broer, zus, grootmoeder), krijgen nu ook veel te verwerken.
                  Ik heb geen ervaring met gedetineerde. en weet nu niet wat kan , mag, hoe ik hem kan zien ….!Dus ik denk dat iedereen die hier van dichtbij mee te maken krijgt, met veel vragen zitten.

                  dat is zekker zo als famile krijg je allemaal veel te verwerken en dan die vragen die je heb
                  waar je geen andwoord opkrijgt
                  weet niet of dat allen bij nedelanders zo is maar dat is wel wat ik nu mee maak

                  #1977
                  pamela
                  Deelnemer

                    hallo jeroen,

                    wij gaan al een aantal jaren door een hel, leven onder een stresswolk.
                    nu is mijn echtgenoot uiteindelijk opgenomen onschuldig en moet 10 jaar van ons leven zitten!!
                    wij als vrouw gaan inderdaad door een hel, en eerlijk gezegd, zie ik er voor het moment geen kleur meer in.
                    het leven als partner van… is inderdaad geen pretje.
                    ben blij da wij ook worden gehoord.

                    dank u
                    lonelygirl

                    #1978
                    pamela
                    Deelnemer

                      en jeroen,
                      als je nog mensen zoekt om te enterviewen ben ik bereid om dit te doen.
                      groetjes lonelygirl

                      #2079
                      ramona
                      Deelnemer

                        Zit jou zoon nog steeds in de gevangenis van hasselt ? Sinds zaterdag zit mijn vriend ook in de gevangenis van hasselt. Mijn leven is den hel momenteel. Ik heb in niets zin. Ik heb 3 dochters en ook hun leven staat stil want zij zijn hun steun en toeverlaat kwijt hier thuis. En 3 uurtjes op de week is niet echt denderend he.
                        Groetjes

                        #2081

                        Beste Ramona,

                        Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

                        Eerst en vooral wil ik je heel veel moed en sterkte wensen. Een detentie doormaken is een ingrijpende gebeurtenis, zowel voor de gedetineerden, maar ook voor hun omgeving.

                        Ten tweede. De dienst Justitieel Welzijnswerk vind je terug in verschillende regio’s. Zo is er ook een Justitieel Welzijnswerk in Hasselt.
                        Site: http://www.cawsonar.be/justitieelwzw.htm
                        Adres: Rozenstraat 28 – 3500 Hasselt – 011/23 23 49

                        Aarzel niet om contact met hun op te nemen wanneer je info, advies of ondersteuning wenst.

                        Met vriendelijke groet en heel veel succes.

                        Maaike Bervoet
                        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
                        Refugestraat 1
                        8200 Brugge – Sint-Andries
                        Tel. 050 31 01 07
                        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

                        #2112
                        Jeroen Struys
                        Deelnemer

                          Dag Lonelyone,

                          Ik zou nu een interview willen doen voor het maandblad Vitaya over dit onderwerp. Zou opnieuw volstrekt anoniem zijn. Zou je mij kunnen contacteren via mail? Dat is jeroen.struys@gmail.com.

                          Hartelijke groeten,

                          Jeroen

                          #2114
                          Car
                          Deelnemer

                            Hoi
                            Ik zal eerlijk zeggen zit er niet op te wachten dat iemand weet wat er gebeurd in je huiselijke kring het word maar even in een blad gegooid en uit ervaring weet ik dat er veel verdraaid word
                            Is alleen maar een waarschuwing voor de mensen die een interview aan gaan is ieder zijn ding natuurlijk maar denk goed na voor je aan zoiets begint is de goede raad die ik je kan mee geven
                            Groet

                            #2136
                            Anoniem

                              Hallo Jeroen,

                              Ik ben heel benieuwd of de intervieuws ergens terug te lezen zijn.

                              Groet Kaatje

                              #2138
                              Anoniem

                                beste mensen,
                                als ik goed heb begrepen, dit is dus de thuisfront voor belgie?

                                ik heb dus ook een probleem. een vriend van mij moest 2 weken geleden voorkomen en kreeg dus 1 jaar celstraf in Alkmaar Nederland. hij gaat in hoger beroep. maar vanaf 2 weken geledenis hij dus onbereikbaar. ik vermoed dat hij al in de gevangenis zit..ik weet het niet zeker. als het zo is, waar kan ik die informatie opvragen waar hij dus verblijf. ik heb politie gebeld maar zij Mogen geen uitspraak hierover doen.

                                kan iemand mij helpen hierin? is er ook soortgelijk website voor mensen in Nederland?

                                bij voorbaat dank,

                                rossie.

                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.