Ga naar de inhoud

zoon

  • Auteur
    Berichten
  • #2053

    Mijn zoon zit nog steeds in de gevangenis van dendermonde ik lees hier steeds van andere gevangenissen is er dan niemand die iemand in dendermonde heeft.
    Hij maakt steeds ruzie tegen mij zn moeder omdat ik niet mee wil gaan in zijn verhaal heb het bezoek op een laag pitje gezet en zie wel verder hoe het gaat. heb ook vernomen als je meer dan 3jaar krijgt dat hij dan zeker 3/’ moet zitten mn vraag is waar of niet waar.Hij zegt ook als hij vervroegd wil vrijkomen dat hij bij ons terug moet wonen ook al kan ik hem een appartementje huren hij mag daar niet alleen wonen waar of niet waar bedankt voor de reacties al:( 🙁 🙁 en een grote pluim voor al de mensen van thuisfront die er steeds zijn als het moeilijk werd thanks;) 😉 😉

    #2055

    Beste Ingrid,

    Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden.

    Als ik het goed begrijp, heb je vooral vragen omtrent je zoon zijn strafuitvoering? Om daar een duidelijk en correct antwoord op te krijgen, raad ik je aan om contact op te nemen met de PSD (psycho-sociale dienst) van de gevangenis te Dendermonde. Zij kunnen, op basis van het dossier van je zoon, je informatie verstrekken, maar hiervoor is wel toestemming van je zoon voor nodig, daar de PSD ook een beroepsgeheim heeft.

    Nu, een gedetineerde kan, vanaf dat hij 1/3e van zijn effectieve straf heeft uitgezeten, een voorlopige/voorwaardelijke invrijheidstelling (VLV of VI)aanvragen. Bij recidive kan dit pas aan 2/3e. Als het gaat om 30 jaar en levenslang gelden er andere regels.

    Onder de drie jaar kun je een VLV aanvragen en kan dit zonder voorwaarden. Boven de drie jaar spreken we van een VI en meestal gaat dit gepaard met voorwaarden. Maar om je zoon zijn persoonlijke strafuitvoering te kennen, neem je best contact op met de PSD.

    Ivm het terug naar huis komen wonen. Indien je dit niet wenst, dan kun je dit weigeren. In dit geval zal je zoon een andere oplossing moeten zoeken, vb. alleen iets zoeken om te huren, bij derden, opvang, instelling,… Afhankelijk opnieuw van je zoon zijn eigen situatie.

    Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om verder contact met me op te nemen. Tevens kan je ook steeds terecht bij mij collega’s in Dendermonde: http://www.cawregiodendermonde.be/nl/index.php?option=com_content&view=section&id=15&Itemid=124

    Met vriendelijke groet en veel succes.

    Maaike Bervoet
    Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
    Refugestraat 1
    8200 Brugge – Sint-Andries
    Tel. 050 31 01 07
    maaikebervoet@cawregiobrugge.be

    #2057
    corina
    Deelnemer

      beste mevrouw,
      wat bedoelt u met u zoon word boos omdat u niet opgaat in zijn verhaal?
      zegt hij dingen die niet waar kunnen zijn?
      Verteld hij soms wartaal?
      Bij mijn zoon is dit zo, ik ga er niet meer tegen in , maar laat hem vertellen, hoe gek zijn verhalen ook zijn,ik probeer er gewoon te zijn voor hem
      misschien bedoelt u iets anders, maar als dit bij u zoon ook zo is, licht dan psd en welzijnswerk van de gevangenis in.
      vr,gr

      #2063
      struys
      Deelnemer

        hallo mijn vriend zit ook in dendermonde maar krijg weinig informatie.zit beetje in de put:( 🙁

        #2067

        Beste Turbo

        Mijn naam is Maaike Bervoet en ik werk binnen de dienst Justitieel Welzijnswerk – Buitendienst in Brugge. Wij bieden informatie, advies en ondersteunende gesprekken aan tav de omgeving van gedetineerden die in de gevangenis van Brugge en Ruiselede verblijven.

        Daar je vragen zullen gaan over Dendermonde, kan ik je het best aanraden om met onze collega’s van Dendermonde contact op te nemen. Je kan bij hen ook terecht voor informatie, advies en ondersteuning.
        Zie link (contactgegevens): http://www.cawregiodendermonde.be/nl/index.php?option=com_content&view=section&id=15&Itemid=124

        Aarzel niet om contact met hen opnemen.

        Met vriendelijke groet en veel succes

        Maaike Bervoet
        Team Justitieel Welzijnswerk Buitendienst-OO, CAW Regio Brugge
        Refugestraat 1
        8200 Brugge – Sint-Andries
        Tel. 050 31 01 07
        maaikebervoet@cawregiobrugge.be

      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.