Ga naar de inhoud

Zoveel vragen…

Home Forums Familie van gedetineerden Zoveel vragen…

  • Auteur
    Berichten
  • #1387
    justme
    Deelnemer

      Ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen..
      Maar proberen kan geen kwaad, denk ik dan.

      Afeglopen vrijdag is mijn beste vriend opgepakt.
      Gisteren is hij voor de raadkamer verschenen en is zijn aanhouding verlengd.

      Ik ben er intussen uit dat ik hem wil blijven steunen, en er voor hem wil zijn.
      Ik zou dus graag op bezoek gaan.

      Maar ik weet niet hoe of wat.
      Ik weet niet waar hij nu is. Hij woont in Antwerpen,maar de feiten hebben zich ergens anders afgespeeld. (Ook wel nog provincie Antwerpen.)
      Ik heb geen conact met of gegevens van zijn familie, dus zo kan ik het ook niet te weten komen.
      Moest ik de krant niet lezen, had ik zelfs niet geweten dat hij aangehouden was..

      Daarnaast weet ik ook of hij al bezoek mag krijgen.
      In zo’n zaken hoor je op het nieuws altijd over ‘voorhechtenis’ en zo..
      Ik weet niet of dit bij hem het geval is, maar wat wil dat (algemeen) zeggen? En mag hij dan al bezoek krijgen?
      En is dat dan alleen voor directe familie? Of zou dat voor mij ook mogelijk zijn?

      Het is zo frustrerend allemaal..
      Naast het feit dat hij aangehouden is en gisteren voor de raadkamer is verschenen, weet ik niets.
      Maar ik ken hem, en kan me wel iets voorstellen van wat er nu door zijn hoofd gaat..
      Hij heeft zoveel voor me gedaan, en ik kan het mezelf echt niet toestaan dat hij hier alleen door moet…

      Ik hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen.

      Bedankt alvast.

      #1388
      Ronny
      Deelnemer

        Hallo,

        het ware misschien niet mis om eens te bellen naar de gevangenis van Antwerpen om te weten of uw vriend daar is opgesloten.Tel. 03/2336640
        Indien hij daar is opgesloten is het dan best dat je een kopie van uw identiteitskaart (voor en achterzijde) en een bewijs van goed gedrag (af te halen gemeentehuis) op te sturen naar uw vriend in de gevangenis. Hij moet namelijk het bezoek aanvragen. Indien je samenwoont is dat natuurlijk iets anders maar uit uw verhaal maak ik uit dat dit niet zo is.Indien je wel samenwoont vraag dan eens hoe het in zijn werk gaat als je belt naar de gevangenis.
        Je kan ook contact opnemen met JWW = justitieel welzijn. Vraag misschien ook via uw telefoon aan of ze u kunnen doorschakelen met die mensen of die dienst of vraag gewoon hun telefoonnummer.
        Ik wens u heel veel sterkte toe en hoop dat u zo rap mogelijk uw vriend mag opzoeken.

        #1389
        justme
        Deelnemer

          Bedankt voor je snelle reactie!
          En voor het nummernatuurlijk.

          Ik zit al een hele tijd met m’n gsm in m’n hand, maar durf om één of andere reden niet goed bellen.
          Ik weet niet waarom.
          Ik weet eigenlijk vooral niet hoe ik het moet aanpakken, wat ik juist moet zeggen..
          Gewoon vragen of hij daar is?
          Mogen ze zo’n informatie aan eender wie geven?
          Want uiteindelijk ben ik ‘maar’ een gewone vriendin…

          Zou het mogelijk zijn hem eventueel even aan de lijn te krijgen?
          Ik wil zo graag dat hij weet dat hij er niet alleen voor staat..

          Ik weet het allemaal niet.
          Ik kan me er gewoon totaal niets bij voorstellen.
          Ben eigenlijk bang om op een brutale manier afgescheept te worden..

          Klinkt misschien gek, maar nu de afgelopen week kan ik echt niet veel meer verdragen..

          #1390
          justme
          Deelnemer

            PS; kan je daar op elk moment naartoe bellen?
            (niet ‘s nachts natuurlijk, maar late avond?)

            #1391
            rememberme
            Deelnemer

              Hey
              vervelend is je sitiatie op zen minst
              eventjes door die zure appel bijten en bellen! verwacht je er aan dat ze niet vriendelijk zullen zijn, dan kan het alleen maar meevallen!
              Zeg dat je geinformeerd bent dat hij daar zit en dat je wilde nahoren of die informatie klopt zodat je hem kan schrijven. Als het antwoord possitief is, kan je hen ook vragen of hij bezoek mag krijgen en wat de voorwaarden zijn.
              Je gaat hem niet aan de lijn krijgen, hij kan je wel zelf bellen indien hij belkrediet heeft. In sommige gevangenissen moet je daarvoor op de bezoekerslijst staan… in antwerpen niet, dacht ik.

              Komaan, je kunt het!
              groetjes

              #1392
              justme
              Deelnemer

                Bedankt!

                Ik heb zojuist dan toch durven bellen…
                Maar kreeg alsantwoord dat ze die informatie niet zomaar mogen geven.
                Wat natuurlijk wel te verstaan is.
                Ik kreeg het advies een brief te schrijven, en als die beantwoord wordt, is hij daar…

                Ik ga het zeker proberen…

                Nogmaals bedankt!

                #1393
                rememberme
                Deelnemer

                  ale nog wat meer geduld dus …
                  ik heb al geleerd ‘wachten’ wordt een sleutelwoord 😉
                  houd ons op de hoogte
                  groetjes

                  #1394
                  justme
                  Deelnemer

                    Probleem is dat ik niet veel geduld heb..
                    Wat gemaakt heeft dat ik via via toch contact heb kunnen krijgen met zijn familie.
                    Hij zit voorlopig nog een maand in voorarrest in Turnhout, en mag geen enkel contact hebben met de buitenwereld.
                    Maar ze gaan me verder op de hoogte houden, dus da’s al veel voor me 🙂

                    #1395
                    rememberme
                    Deelnemer

                      ach binnekort tel je al met weken ipv dagen..; t went … ( zou je nu ni geloven e ;))
                      je kan alvast beginnen aftellen
                      je kan voor de zekerheid misschien toch even bellen naar Turnhout? Zelfs geen post?
                      Heb net wat opzoekwerk gedaan en idd … t zou kunenn dat er echt helemaal niets mag……..pffffff lange dagen.
                      Succes!

                      #1397
                      justme
                      Deelnemer

                        Ik begin het allemaal wat gek te vinden..
                        Hij zou zijn misdaad bekend hebben.
                        Waarom is het dan nodig hem nog een maand in voorarrest te houden?
                        Ik snap het niet…Ken totaal niets van de rechtsgang.
                        Moeten ze hem dan niet naar een gewone gevangenis overbrengen?

                        Iemand die die dingen wel weet?

                        Ik weet nu ook dat hij daar in voorarrest zit, maar weet totaal niet waar ik naartoe moet bellen voor info om eventeel te mogen schrijven..

                        en ik durf die familie ook niet constant lastig te vallen..’t is voor hen zo ook al moeilijk genoeg natuurlijk :S

                        Sorry voor de vele vragen :unsure:

                        #1398
                        Ronny
                        Deelnemer

                          Beste,
                          als het inderdaad om uw beste vriend gaat vraag ik mij toch af waarom je geen contact opneemt met de familie? Of waarom heeft je vriend nog niets van zich laten horen?
                          Wat betreft uw vraag of ze hem niet moeten verplaatsen naar een andere gevangenis kan ik gerust het volgende antwoorden. Eens je opgepakt bent, dan ben je niets of niemand meer. Je hebt je gewoon aan te passen aan het systeem, niet meer, maar ook niet minder dan dat. De instelling waar uw vriend zich bevind zal wel weten wat mag en niet mag. Het beste voor jullie allemaal zou zijn dat je het verdriet samen zou dragen. Jij en de familie samen. Ik wens jullie dus heel vel sterkte toe.

                          #1484
                          Chantal
                          Deelnemer

                            hoi,

                            heb je ondertussen al iets gehoord

                            #1485
                            justme
                            Deelnemer

                              Heei..

                              Ik weet intussen gelukkig al veel meer, en ga hem wekelijks opzoeken.
                              Hij belt en schrijft ook regelmatig, dus dat is fijn.
                              Hij zit nog steeds in voorhechtenis in Turnhout, en dit nog zeker tot januari.
                              Da’s minder leuk, vooral voor hem, maar ik ben al blij dat ik hem nu toch actief kan steunen.

                              Toen ik laatst geweest ben, zei hij wel dat, als het onderzoek afgerond is en hij schuldig bevonden wordt, de kans bestaat dat hij naar Brugge wordt overgeplaatst.
                              En dat is iets waarvan ik niet snap waarom dat juist zo is.
                              Overbevolking?
                              Kan dat zomaar? Want dan wordt het zowel voor mij als zijn familie onmogelijk om regelmatig op bezoek te gaan..

                              Maar zijn moeder ging dat nog eens navragen bij de advocaat, en dan krijg ik het zo ook wel te horen.

                              Al blijf ik natuurlijk hopen dat zijn onschuld alsnog bewezen wordt…

                              #1486
                              Chantal
                              Deelnemer

                                Turnhout is een arresthuis dus meestal zitten ze hun straf daar niet uit en krijgen ze een transfer naar een andere gevangenis mijn vriend is van turnhout zat in turnhout,wortel,tilburg en hoogstraten,justitie beslist waar hij naartoe gaat dat kan brugge of eender welke andere gevangenis zijn en daar valt weinig aan te doen.Eens hij ergens anders is kan hij zelf wel een transfer vragen maar of hij dat krijgt is niet zeker

                                Veel sterkte

                                #1487
                                Anoniem

                                  Als hij nog zeker vastzit tot januari dan wordt hij verdacht van een zeer zware misdaad. Dan kan hij een zeer hoge gevangenisstraf krijgen.
                                  De administratie beslist waar een gevangene wordt vastgehouden. Ze moet daarbij geen rekening houden met de afstanden die bezoekende familieleden zouden moeten afleggen.
                                  Het ziet er niet goed uit voor je, helaas maar zo is het.

                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.